Febra este bună!

Febra este un mecanism natural al organismului de a lupta împotriva infecțiilor. Atunci când o persoană este bolnavă, sistemul imunitar al organismului eliberează o substanță numită interleukin-1, care declanșează o creștere a temperaturii corpului. Această creștere a temperaturii se numește febră, atunci când depășește 38 °C și are ca scop eliminarea microorganismelor patogene și accelerarea procesului de vindecare.

Febra este considerată un semnal de alarmă al organismului, atunci când ceva nu este în regulă. Deși poate fi neplăcută, febra este, de fapt, un semn că sistemul imunitar funcționează corect și încearcă să lupte împotriva infecției.

De asemenea, febra poate ajuta la reducerea inflamației. Citokinele, care cauzează creșterea temperaturii corporale sunt, de asemenea, responsabile pentru reducerea inflamației. Febra poate ajuta la ameliorarea simptomelor de congestie nazală, durerilor de cap și durerilor musculare asociate de multe ori stărilor infecțioase.

Este important să rețineți că febra nu este întotdeauna un semn al unei infecții. Ea poate fi, de asemenea, cauzată de alte afecțiuni, cum ar fi boli autoimune, afecțiuni oncologice  sau reacții adverse la medicamente. Dacă aveți febră persistentă sau febră însoțită de simptome neobișnuite, este extrem de important să consultați un medic.

Febra este un mecanism util al organismului pentru a lupta împotriva infecțiilor.

Care sunt beneficiile febrei?

• Stimulează sistemul imunitar: Febra poate ajuta la creșterea activității sistemului imunitar, ceea ce poate face ca organismul să fie mai capabil să lupte împotriva infecțiilor și să se vindece mai repede.
  • Ucide microorganismele patogene: Creșterea temperaturii corpului poate ajuta la uciderea microorganismelor patogene, cum ar fi bacteriile și virușii. Acest lucru poate ajuta la accelerarea procesului de vindecare.
  • Îmbunătățește circulația sângelui: Febra poate ajuta la îmbunătățirea circulației sângelui, ceea ce poate ajuta la transportarea celulelor imune și a medicamentelor către zonele infectate ale corpului.

Apariția febrei nu trebuie să vă îngrijoreze! Frecvent, aceasta se autolimitează în cadrul evoluției obișnuite a unei afecțiuni acute cu caracter infecțios. Deși febra poate fi neplăcută, este important să nu o tratați imediat cu medicamente antipiretice, cum ar fi paracetamolul sau ibuprofenul. Acestea pot scădea temperatura corpului, dar pot încetini procesul de vindecare. În schimb, este mai bine să lăsați organismul să lupte împotriva infecției și să vă concentrați pe menținerea hidratării și pe odihnă.

Dacă temperatura corpului este mai mare de 38 de grade Celsius, sau dacă aveți simptome severe cum ar fi dificultate în respirație sau dureri de cap severe, este important să contactați imediat un medic.

Cum se măsoară corect temperatura corporală?

Temperatura corporală se măsoară corect doar cu ajutorul termometrului. Atingerea frunții cu palma nu este o metodă pentru a afla dacă aveți febră! De regulă, pentru aflarea temperaturii corpului se utilizează un termometru digital. Cel mai bine, temperatura corpului se măsoară axilar. Plasați termometrul sub braț și țineți mâna lipita de trunchi până la apariția semnalului sonor care indică sfârșitul măsurătorii.

Ce remedii sunt recomandate în caz de febră?

Tratamentul pentru febră depinde de cauza apariției acesteia, de disconfortul pe care îl resimțiți, de starea generală a organismului și existența riscului apariției anumitor complicații. Un plan de tratament pentru febră este stabilit corect doar de către medic.

Dacă temperatura corporală este ridicată, dar nu provoacă un disconfort major și nu prezintă pericol, puteți să apelați la diverse remedii, potrivite pentru tratarea afecțiunii acasă:

• Odihnă – somnul ajută organismul să se recupereze, să-și conserve energia și să lupte mai eficient împotriva cauzei febrei
  • Hidratare – când temperatura corpului este crescută, apare riscul deshidratării. Beți lichide puțin și des, pentru a preveni această problemă. De asemenea, ceaiurile, sucurile proaspete de fructe sau supele sunt foarte bune pentru hidratare. Este indicat ca lichidele să fie reci pentru ameliorarea febrei.
  • Băi călduțe –  o baie călduță sau călâie este indicată pentru a scădea febra
  • Comprese reci – la axilă sau in zona inghinală, unde sunt mai eficiente

Când febra apare la copii mici sau la persoanele vulnerabile, este firesc să existe îngrijorare. Dar, medicii de familie de la Family Clinic sunt aici pentru dumneavoastră. Vă așteptăm pentru un consult, diagnostic și tratament de specialitate oricând aveți o problemă de sănătate.

Programați-vă consultul online la Family Clinic!